tisdag 21 oktober 2008

Rapport från träffen 19 oktober

Idag var vi rätt många som sydde, om jag inte räknade fel så var vi 9-10 stycken.
Jag tror alla tyckte Lovers Knots var lätt att sy och man kan ju variera mönstret i det oändliga. Som vanligt var det mycket skratt och tjöt vi hade roligt och stämningen var på topp.
Vi hann inte sy så mycket men Lynn hade hittat gaspedalen så där gick det undan.
Britt-Inger gjorde mönstret i jultyger vilket blev jättefint, tror faktiskt att jag ska försöka göra det på några löpare till jul. Med andra ord bra julklappar.

Kram på er alla
Lohla
Lover's Knot / Eleanor Burns

Lover's Knot Placemats / Cynthia Martin

Två böcker jag hittade om Lover Knot tekniken. /Mvh Lotta Ek

1 kommentar:

Willow sa...

Hej,
Det var jättekul med Lovers knot. Tack så mycket för det. Nu ser jag framemot tills på Tisdag, jag ska ha med mej grejer till totebaggen, och mönstret till Nallen för dom som vill göra den. Min fina orkidé står fortfarande så fint. Jag tänker på er varje gång jag tittar på den. Mysigt! Jag vill tacka Er ännu en gång. Vi ses på Tisdag kram Jane